Long time no write!

Äntligen... efter 2,5 år på marknaden såldes min gård. Jahapp tänker ni - då kan hon ju inte skriva den här bloggen längre... johooo... Jag behöll 11 tunnland mark som ligger helt separat och ska bygga nytt hus(gård) där.
Tänk er att flytta innehållet i en hel gård inkl 2 stallbyggnader, stort hus, bilverkstad etc rakt ut till en tom åker. Det är logistik det! De viktigaste sakerna hamnade i sonens lägenhets källarutrymme, de andra sakerna hamnade under presenningar omgärdade av stora gigantiska halmbalar (temporära väggar). Sonen hade ju sin tillflyktsort i lägenheten men jag och 17-åriga dottern var tillfälligt hemlösa innan vi fick upp tillräckligt med väggar på vår egendesignade friggebod så vi kunde flytta in.
Vi... ja det var jag, dottern, två stora hundar och en katt. Hästarna fick bo utanför friggeboden. Till en början hade vi madrasser på golvet och presenning över takstolarna innan taket kom upp. Vi hade triangakök såklart. Inget vatten, el eller avlopp... men det gick bra ändå. En tonårsdotter som min är få föräldrar förunnat - hon klagar aldrig utan är alltid positiv.
Nu några månader senare sitter vi bekvämt i 20 gradig inomhusvärme med inomhustoalett (mulltoa), duschrum (inget vatten än men det kommer) och snart även tvättmaskin. Köket är jättefint men egenbyggd köksmöbel. Våningssängar och ett matbord.En hund har dessvärre fallit ifrån men katten var vänlig nog att leverera fem kattungar och sen försvinna. Nattflaskemata fem hungriga kattungar tar lite tålamod, men det går.
Personligen mår jag betydligt mycket bättre nu är på den gamla gården. Ekonomisk frihet tror jag det heter. Vi har 300 kr i elkostnad/månad och det INKLUDERAR att värma upp huset med element. Kaminen ska snart installeras så även den räkningen sjunker snart.
Min dotter trivs också jättebra vilket gör mitt liv betydligt mycket trevligare. Vi har ju inte bråkat på 4 år (jo faktiskt!) och har inte tänkt börja nu heller.
En inblick i mitt nya lantliga liv :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0