Välkommen till min nya blogg!

Jag är en kvinna i de övre 40 åren som bor på en gård i Skåne. Jag är ensamstående med 2 härliga tonårsbarn - Tom, 18 år och Emma 16 år. På gården bor även 5 hästar, varav 4 är våra, två hundar en katt och en bunte höns. Livet på landet är ibland en dans på rosor men ibland ett rent helsike. Man kastas mellan att njuta av alt det vackra och stoppa huvudet i en maskin som gått sönder.

Jag tänkte försöka skildra lite av hur livet kan te sig på en gård på 2010-talet. Jag har egen reklambyrå så jag jobbar mestadels hemifrån. Gården är alltså "bara" en hobby. Hoppas ni hittar något läsvärt här - och kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Bosse Hogland

Hej,kommer att följa din blogg.Roligt att se hur en kvinna med list och intresse ensam klarar av en gård,med de maskiner som behövs.Har du någon som plöjer för dig, skall du göra det själv?

Plöjning är det som får traktorn att visa sina svagheter.

Hoppas det går bra med allt önskar Bosse.En gammal lingrävsmaskinist som rest runt hela <sverige på Jobb.Jag körde ett bra tag en North Western på 78 ton.

Ha det så bra.

2012-05-12 @ 15:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0