Energiska ardennern

För några år sedan skulle jag vara duktig och sätta gula små varningsskyltar på eltråden mot gatan till. Det sägs att man ska varna allmänheten om man har elstaket nära en väg. Jag gick till lokala lanthandeln och hittade två dammiga paket runda gula plastmarkeringar. Tjejen som sålde dem sa att de nog hängt där ett tag - och vi skojade lite om det.

På eftermiddagen hängde jag upp en rund markering på tråden mellan varje stolpe längs vägen, dvs 21 st markeringar. Stolparna var kraftiga telefonstolpar med en vit snörestråd på insidan och en tunnare järntråd på utsidan. Anledningen jag hade två var för snöretråden började bli gammal och jag litade inte på att den skulle hålla.

Nästa morgon så tittade jag ut över staketet och alla markeringarna var borta! Vad hade hänt?! Vid närmre undersökning såg jag att alla markeringarna fanns - men nu på marken. Eftersom marken varit fuktig under natten så hittade jag även ett stort ardennerhovavtryck under där markeringarna suttit. Alltså hade mitt ardennersto (som älskade att busa) med tänderna nypt av alla markeringarna utan att få ström i sig. Om ni någonsin sett en ardenner på nära håll så är det ganska beundransvärt med tanke på hur stora huvud och läppar de har.

Nästa dag gick jag tillbaka till tjejen i affären och förklarade att jag var lite besviken för de fungerade inte alls. Hon såg förbryllad ut tills jag berättade historien. Hon fick sig dagens bästa skratt iallafall. Sen dess har vi struntat i markeringar vid vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0